Salgsmøde Agenda
Sådan sikrer du højere mødefastholdelse
Af Jacquelline Lindberg, Head of Sales & Marketing
Din agenda har en kæmpe indflydelse på mødefastholdelsen!
En god agenda fanger interessen hos din målgruppe, forbereder din potentielle kunde op til mødet og sørger for, at dit møde prioriteres i kalenderen.
Hvis dit salgsmøde agenda sidder lige i skabet, så er det det perfekte mellemled mellem booking af mødet og selve mødet.
Når røret er lagt på, mødet er booket og kalenderinvitationen er accepteret, så er dit salgsmøde faktisk stadig ikke helt færdigbooket! For i tiden mellem dit møde er booket og dit møde skal afholdes, kan der ske mange ting, der forhindrer dit møde bliver afholdt (derfor er re-booking også altid inkluderet i vores mødebookingkampagner – siger det bare).
Efter din potentielle kunde har sagt ja til et møde med dig, bruger vedkommende tid på alle mulige andre arbejdsopgaver og lad os ikke glemme alle tingene i privatlivet, kort sagt, du er ikke nødvendigvis top of mind op til mødedatoen.
Når din potentielle kunde så tjekker sin kalender for den kommende uge, kommer den gode agenda virkelig til sin ret! For når du har en god mødeagenda i din kalenderinvitation, så prioriteres dit møde og det fastholdes, fremfor at blive annulleret i sidste øjeblik, når din potentielle kunde prøver at skabe luft i en overfyldt kalender.
Jeg deler her vores bedste tips til at sikre høj mødefastholdelse for vores mødebookingkunder;
Salgsmøde agenda: 4 tips der sikrer en høj mødefastholdelse
1: Genkendelighed
Husk at bruge de samme ord og USP i din agenda, som i dit salgspitch i telefonen.
Det skaber god kontinuitet, når din potentielle kunde første gang får kalenderinvitationen og det hjælper dem også senere, når de skal forberede sig til mødet, da de bedre vil kunne huske samtalen med dig eller din mødebooker.
2: Kort og godt
Hold din agenda kort og letlæselig.
Husk, at din potentielle kunde højst sandsynligt skimmer din agenda, fremfor at nærlæse den.
Jo kortere din agenda er, jo mere omstillingsvenlig er den også.
Når du kort og præcist opsummerer, hvad kunden får ud af mødet, så kan du bedre tilrette din salgstale til selve mødet, med de individuelle potentielle kunder.
3: Fokus på, hvad kunden får ud af mødet
Agendaen skal først og fremmest give kunden lyst til at tage mødet.
Det kræver, at du er knivskarp på, hvordan jeres produkt/service gør jeres kunders liv bedre.
Fortæl gerne, hvordan du kan hjælpe din potentielle kunde med at få mere tid, færre udgifter eller gøre dem mere konkurrencedygtige i deres marked.
4: Inkluder et punkt fra samtalen
Hav gerne et punkt, der referer til samtalen med den individuelle kunde, da du eller din mødebooker aftalte mødet.
Det virker meget professionelt for din potentielle kunde, at inkludere et lille punkt fra samtalen med dem. Særligt hvis de nævnte et fokuspunkt, som var vigtigt for dem og deres købsbeslutning.
Det får din potentielle kunde til at føle sig hørt og gør også mødet mere relevant og attraktivt for netop dem.
Samtidig er det en god reminder til dig, så du ved hvad du bør fokusere på under mødet, for at lukke et salg.
Vil du have hjælp til dit salg eller marketing?
Følg os på LinkedIn eller skriv dig op til vores nyhedsbrev (bare scroll ned) og modtag tricks til salg og markedsføring i din indbakke.
Mangler du mere afklaring, så tilbyder vi rådgivning og virksomhedskurser. Hvis du er typen, der hellere vil arbejde med slutsalget, tilbyder vi hjælp til B2B mødebooking, dataindsamling og sociale medier.
Få et hurtigt og uforpligtende tilbud
Udfyld formularen og bliv kontaktet til en uforpligtende samtale