Mødebooking priser:

Sådan får du det bedste tilbud

 

Af Jacquelline Lindberg, Head of Sales & Marketing

mødebooking priser

Mødebooking priser kan være svære at bedømme, når man leder efter et mødebooking bureau.

Hvad er egentlig en god pris og hvilket bureau er investeringen værd?

Bag prisen gemmer sig mange faktorer, det er relevant at forholde sig til, inden man siger ja og underskriver kontrakt.

Vi har oplevet mange kunder, som er kommet til os efter de har haft virkelige dårlige oplevelser hos andre bureauer.

Det er ikke nogen hemmelighed, at mødebooking er lidt af en blandet landhandel og det kan være svært at skille fårene fra bukkene, når man skal vælge mødebooking bureau.

En simpel Google-søgning på mødebooking giver ca. 46.700 resultater (0,72 sekunder) og det kan være svært at vide, hvilket bureau du bør vælge.

Men bureauernes hjemmesider og sociale medier kan give dig et godt indblik i, hvad du vil få for dine penge.

Se hvad vi kan gøre for dig

4 tricks til at bedømme mødebooking priser 

1: Se på deres kundereferencer og find ud af, om de er pengene værd

Hvis du gerne vil vide, hvad du kan forvente af et mødebooking bureau, skal du undersøge deres kundereferencer.

Find kundereferencer på deres hjemmeside og se efter, hvilke typer kunder de har og hvad kundernes oplevelser har været.

Kundereferencer er en god måde, at få indsigt i mødebooking bureauets kunderelationer.

Her kan du undersøge, om bureauet har kendskab til netop din branche og få en fornemmelse af deres serviceniveau. Det er f.eks. godt at vide, om de har høj kunderetention eller høj kundeudskiftning.  Hvis bureauet har en høj kunderetention er det tegn på, at de investerer tid på deres kunder og leverer hvad de lover. Man kan tit godt finde kundecitater, hvor kunder fortæller om deres oplevelse og f.eks. nævner, hvor længe de har samarbejdet med bureauet.

 

Prøv at find følgende oplysninger, ud fra deres kundereferencer:

  • Har de haft kunder fra din branche?
  • Er deres kunder glade og hvad er de glade for?
  • Har de kunder, som de har samarbejdet med i flere år?

2: Se på deres servicebeskrivelse og find ud af, hvad du får for dine penge

Der er stor forskel på, hvad der er inkluderet i en mødebooking kampagne hos de forskellige bureauer.

Nogle bureauer kører med skjulte gebyrer, hvor du løbende er nødt til at tilkøbe services, man ellers gik ud fra var inkluderet i kampagnen.

Det er en god investering, at fielde mødebooking bureauer ud fra, hvad der er inkluderet i selve mødebooking kampagnen.

Det er vigtigt at du ved, hvad der er inkluderet i en mødebooking kampagne og hvad der er tilkøb. F.eks. bliver møderne booket direkte i din kalender? Bliver der fulgt op, såfremt din potentielle kunde ikke accepterer mødeindkaldelsen? Bliver der sendt agenda med ud til dig og din potentielle kunde, så ingen af jer er i tvivl om, hvad mødet skal omhandle? 

 

Prøv at find ud af, om følgende services er inkluderet i en mødebooking kampagne:

  • Mødeadministration
  • Kalenderadministration
  • Mødeagenda til dig og din potentielle kunde
  • Opfølgning på mødeindkaldelse
  • Re-booking af annullerede møder
  • Evt. tilretning af salgsbudskaber eller emner, under kampagnen
  • Support
  • Rapport
  • Evaluering

3: Se på deres medarbejdere og find ud af, om de går op i din ROI

Det er vigtigt for din ROI, at bureauet har en administration, der kan give dig løbende support, holde øje med din kampagnes performance og sikre du får nogle gode møder, som kan føre til salg.

For at få en fornemmelse af hvordan samarbejdet vil være, kan det være en god idé at undersøge bureauets sammensætning på deres hjemmeside eller LinkedIn.

Hold særligt øje med, hvor stor deres administration er. Er der ansat administrative medarbejdere, der kan give dig support? Er der ansat Project Managers eller lign. som kan holde øje med din kampagnes performance?

 

Find ud af følgende, om bureauet:

  • Er der investeret i administrative medarbejdere?
  • Har de administrative ressourcer til at holde øje med din kampagne, når der ringes ud?
  • Får du en direkte kontaktperson, der er tovholder på din kampagne?

4: Bestil et uforpligtende tilbud og find ud af, hvad du egentlig betaler for

Når du ser på mødebooking priser, er det vigtigt at forholde sig til, hvordan bureauet aflønnes for deres arbejde.

Samarbejdet med dit mødebooking bureau determineres meget af, hvad du konkret betaler for.

Der er stor forskel på, om du betaler per emne, per møde eller en flat rate for hele kampagnen.

Betaler du per emne der ringes til, så skal du nok få mange opkald for dine penge, men spørgsmålet er, hvor gode opkaldene er og om der kommer møder ud af det.

Lav klare aftaler for, hvordan prisen udregnes og hvad der skal leveres til dig.

Hav fokus på din egen ROI og lav en samarbejdsaftale, hvor begge parter har fokus på slutsalget.

Du får nemlig i høj grad hvad du betaler for.

Vil du have hjælp til mødebooking?

Følg os på LinkedIn eller skriv dig op til vores nyhedsbrev (bare scroll ned) og modtag salgstricks i din indbakke.

Mangler du mere afklaring, så tilbyder vi rådgivning og kurser til virksomheder. Hvis du er typen, der hellere vil arbejde med slutsalget, tilbyder vi også B2B mødebooking, dataindsamling og SoMe marketing.

Få et hurtigt og uforpligtende tilbud

Udfyld formularen og få et hurtigt tilbud

close

Få salgstips i din indbakke

* Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev accepterer du vores privatlivspolitik